Skip to main content

शंकर

*आदि गुरु शंकराचार्य्य के जन्मवर्ष में मतभेद*
सत्य असत्य का पाठक स्वयं निर्णय करें। 
प्रचलित जन्म वर्ष = 788 ईस्वी।  मृत्यु = 820 ईस्वी।  .
शारदामठ मे गुरुशिष्य परंपरा से प्राप्त श्लोक :- .
*युधिष्ठिरे शके २६३१ (2631 युधिष्ठिर संवत)वैशाखशुक्लापञ्चम्यां श्री मच्छङ्करावतारः।....*
*तदनु.... २६६३ कार्तिकशुक्लापूर्णिमायां.... श्री मच्छङ्करभगवत्पूज्यपादा... निजदेहेनैव....निजधामं प्राविशन्निति।*
अर्थात् 2631 युधिष्ठिर संवत में आदि शंकराचार्य का जन्म हुआ व मृत्यु 2663 युधिष्ठिर संवत में हुई। 
वर्तमान युधिष्ठिर संवत = 5157 यु. सं।
अतः अब ये लेकर जन्म तक क् वर्ष = 5157-2631= 2526 वर्ष पूर्व
या 2526-2018 = *508 ईसा पूर्व*
अतः 508 ईसा पूर्व शंकराचार्य जी का जन्म हुआ था न कि 788 ईस्वी में। 
अन्य प्रमाण:-
*१.*
जैन राजा सुधन्वा का उपलब्ध ताम्रपत्र :-
*निखिलयोगिचक्रवर्ती श्रीमच्छङ्करभगवत्पादपद्मयोभ्रमरायमाण सुधन्वनो मम सोमवंशोचूडामणि'युधष्ठिर'पीरम्पर्यपरिप्राप्त भारतवर्षस्याञ्जलिबद्धपूर्विकेयं राजन्यस्य विज्ञप्ति.....युधिष्ठिर २६६३ आश्विन शुक्ल १५।*

इय ताम्रपत्र में भी 2663 युधिष्ठिर संवत का उल्लेख है। .
*२.* :- शंकराचार्य के सहपाठी द्वारा रचित *बृहद् शंकर विजय* पुस्तक (खंडित,  पूर्ण नहीं) में भी इसी संवत का वर्णन है :-
*षडविंशके शतके श्री मद् युधिष्ठिरस्य वै।*
*एकत्रिंशे अथ वर्षेतु हायने नन्दने शुभे।* .
अर्थात् युधिष्ठिर संवत के 2631 वर्ष बीतने पर शंकाराचार्य जी का जन्म हुआ। 

अब पाठक स्वयं विचार करें कि सत्य क्या है ?

Comments

Popular posts from this blog

एध धातु आत्मनेपदी

🔥 एधँ वृद्धौ , भ्वादि गण, उदात्त, अनुदात्त(आत्मनेपदी) 1. *लट् लकार* एधते, एधेते , एधन्ते।  एधसे, एधेथे , एधध्वे। एधे, एधावहे , एधामहे। 2. *लिट् लकार* एधाञ्चक्रे , एधाञ्चक्राते , एधाञ्चक्रिरे। एधाञ्चकृषे , एधाञ्चक्राथे , एधाञ्चकृढ्वे। एधाञ्चक्रे , एधाञ्चक्रवहे , एधाञ्चक्रमहे।  3. *लुट् लकार* एधिता , एधितारौ , एधितारः।  एधितासे , एधिताथे , एधिताध्वे।  एधिताहे , एधितास्वहे , एधितास्महे।  4. *लृट् लकार* एधिष्यते , एधिष्येते , एधिष्यन्ते। एधिष्यसे , एधिष्येथे , एधिष्यध्वे। एधिष्ये , एधिष्यवहे , एधिष्यमहे। 5. *लेट् लकार* एधिषातै , एधिषैते , एधिषैन्ते। एधिषासै ,  एधिषैथे , एधिषाध्वै।  एधिषै , एधिषावहै , एधिषामहै।  6. *लोट् लकार* एधताम्  ,एधेताम् , एधन्ताम्।  एधस्व , एधेथाम् , एधध्वम्। एधै , एधावहै , एधामहै। 7. *लङ् लकार* ऐधित , ऐधेताम् , ऐधन्त। ऐधथाः , ऐधेथाम् , ऐधध्वम्। ऐधे , ऐधावहि , ऐधामहि। 8. *लिङ् लकार*        *क. विधिलिङ् :-* एधेत , एधेताम् , एधेरन्। एधेथाः , एधेयाथाम् , एधेध्वम्। एधेय , एधेवहि , एधेमहि।           *ख. आशीष् :-* एधिषीष्ट , एधिषीयास्ताम

तिङ् प्रत्यय

🔥  *तिङ् प्रत्ययाः*      *परस्मैपद:-*   1. तिप् ,   तस् ,   झि।    2. सिप् ,   थस् ,   थ।   3.  मिप् ,   वस् , मस्।         *आत्मनेपद:-* 1.   त ,      आताम् ,        झ।  2.   थास् ,   आथाम् ,    ध्वम्। 3.   इट् ,       वहि ,      महिङ्। सूत्र:- *तिप्तस्झिसिप्थस्थमिब्वस्मस्ताताम्झथासाथाम्ध्वमिडवहिमहिङ्।* अष्टाध्यायी 3.4.78

अष्टाध्यायी सूत्र प्रकार

🔥 *अष्टाध्याय्याः सूत्राणां विभागाः* अष्टाध्यायी में सभी सूत्र सात प्रकार के हैं:- संज्ञापरिभाषाविधिनिषेधनियमातिदेशाधिकाराख्यानि सप्तविधानि सूत्राणि भवन्ति। 1. *संज्ञा सूत्र:-* सम्यग् जानीयुर्यया सा संज्ञा।  उदाहरण: - वृद्धिरादैच् 1.1.1। 2. *परिभाषा सूत्रम्:-* परितः सर्वतो भाष्यन्ते नियमा याभिस्ताः परिभाषाः।  उदाहरण: - इको गुणवृद्धिः।  3. *विधिः सूत्र:-* यो विधीयते स विधिर्विधानं वा।  उदाहरण: - सिचि वृद्धिः परस्मैपदेषु। 4. *निषेधं सूत्रम्:-* निषिध्यन्ते निवार्यन्ते कार्याणि यैस्ते निषेधाः।  उदाहरण: - न धातुलोपे आर्द्धधातुके।  5. *नियमं सूत्रम्:-* नियम्यन्ते निश्चीयन्ते प्रयोगाः यैस्ते नियमाः।  उदाहरण: - अनुदात्तङित् आत्मनेपदम्। 6. *अतिदेशं सूत्रम्:-* अतिदिश्यन्ते तुल्यतया विधीयन्ते कार्याणि यैस्ते अतिदेशाः।  उदाहरण: - आद्यन्तवदेकस्मिन्।  7. *अधिकारं सूत्रम्:-* अधिक्रियन्ते पदार्था यैस्ते अधिकाराः। उदाहरण: - कारके।  🔥 *आर्यभाषायाम्* जिससे अच्छेप्रकार जाना जाये वह *संज्ञा* कहाती है। जैसे *वृद्धिरादैच्* । जिनसे सब प्रकार नियमों की स्थिरता की जाये वे *परिभाषा* सूत्र कहात